چند روش برای ارزیابی عملکرد کافه و رستوران

چند روش برای ارزیابی عملکرد کافه و رستوران

اگر شما مدیر یک کافه هستید باید بدانید معیارهای مختلفی برای ارزیابی عملکرد شما در نحوه مدیریت کافه وجود دارد،

که نیازمند انجام آن ها هستید تا به مرور زمان ارزیابی های لازم را انجام دهید تا از صحت درست کارکرد خود مطلع گردید.

افزایش کارایی و سودآوری در کافه داری از جمله اتفاقاتی است که یک شبه صورت نمی گیرد .

و نیازمند تلاش فراوان و عملکرد های مختلفی است که می تواند روی خروجی کار مدیر کافه تاثیر گذار باشد.

در این مطلب چند روش برای ارزیابی عملکرد کافه آورده شده است که با خواندن آن ها به راحتی می توانید از نحوه مدیریت کافه مطلع شوید.

۱) نقطه سر به سر

نقطه سر به سر یکی از اولین معیار هایی محسوب می شود که در کافه تان باید آن را محاسبه کنید.

این رقم به شما امکان می دهد تا به صورت کاملا دقیق مشخص کنید که

در بخش فروش چه کارهایی را باید انجام دهید و تا چه میزان باید سرمایه گذاری کنید.

۲) محاسبه قیمت کالاهای فروخته شده

قیمت کالا های فروخته شده به هزینه ای مربوط می شود که برای تهیه هر غذا یا نوشیدنی ای که به مشتریان خود می فروشید، پرداخت شده است.

به منظور محاسبه قیمت کالاهای فروخته شده باید تمام مقادیر موجودی رستوران خود را در ابتدا

و انتهای یک دوره زمانی مشخص ثبت کنید و هر کدام از خرید جدید انبار را به آن اضافه کنید.

در این صورت میزان مصرف مشخص میشود و میتوانید با محاسبه سربار سیستم ، یک قیمت گذاری

اصولی را انجام داد .

۳) هزینه های سر ماه

دانستن هزینه های ثابت در کافه بسیار ساده است؛

ولی به نظر شما اگر به صورت ساعت به ساعت و روز به روز از هزینه های ثابت خود مطلع شوید مفید نخواهد بود؟


هزینه های سر ماه در اصل یک شاخص کاربردی برای محاسبه هزینه ها محسوب می شود که به شما کمک می کند

فهم بهتری از مجموع هزینه های تحمیل شده به رستوران خود داشته باشید.

زمانی که به هزینه های ثابت نگاه می کنید بتوانید از جزئیات آن باخبر شوید.

این مطلب ادامه دارد….

به اشتراک گذاری پست

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *