۵ اشتباه رایج

۵ اشتباه رایج

۵ اشتباه رایج




۵ اشتباه رایجی که اکثر کافه یا رستوران دار ها با آن دست و پنجه نرم میکنند

 

 ۱ – درست کردن یک سرگرمی و درجا زدن

برخی از افراد و صاحبان سیستم های رستورانی و کافی شاپی ٬ ‌در ابتدای کار رفتاری را اراعه میدهند که سیستم به
آن ها وابسته شده است . در این صورت آن ها برای خود یک شغل ایجاد کرده اند نه یک بیزینس . تعریف یک تجارت
یعنی کار بدون حضور شما ٬ اما با تمام قوانین و سیاست های شما به جلو برود . روش صحیح مدیریت یک سیستم
یعنی شما روشی بنا کنید ک سیستم شما بدون حضور شما اما با تمام قوانین شما به جلو برود . اینکار نیاز به تشکیل یک
تیم کاری به جا دارد .

 

۲ – فراموش کردن اهداف و گم شدن در کار

یک سوال که باید همواره در طول مسیر کاری از خود بپرسید ٬
دلیل و هدف من برای شروع این نوع تجارت چه بود ؟ الان کجا هستم ؟ چه مقدار از اهدافم فاصله گرفتم ؟
ایا کاری که انجام میدهید به شما انرژی میدهد ؟ یا از مسیر خود گم شده اید .
درگیر روتین ها نباشید و همیشه هدف های اولیه خود را به یاد داشته باشید . قسمتی از کار را دست بگیرید که از انجام آن
لذت میبرید . برای انجام کار هایی که از انجامشان لذت نمیبرید بهترین افراد را استخدام کنید .

 

۳ – کار ها را واگذار کنید اما نظارت کنید

در برخی موارد دیده میشود که مدیران داخلی استخدام میشوند ٬ کار ها به آن ها واگذار میشود ٬ در مدتی به درستی پیش
میروند . اما بعد از مدتی ک نظارت و تشکیل جلسات برای حل مشکلات و یاد آوری وظایف از بین میرود ٬ کار ها نیز
به طور سلیقه انجام میشوند . حتی مدیران داخلی نیز باید کنترل شوند . کار هارا به آن ها یاد آوری کنید . دوره های جلسات
خود را کوتاه کنید .

 

۴- وقت خود را صرف مدیریت اشخاص میکنند

اشخاص مدیریت نمیشوند . اشخاص معمولا تغییر نمیکنند .
زمان و هزینه خود را صرف مدیریت سیستمی بکنید که افراد با قابلیت و استعداد های مختلف در آن ها جای بگیرند و شکوفا
شوند .اگر سیستم منظم و خوبی چیده باشید ٬ افراد به راحتی میتوانند درآن رشد کنند .

۵ – تیم کاری ندارند

شما باید تیم کاری وفاداری داشته باشید و نه کارمندان خوب . در این راستا باید تلاش کنید با رفتار هایی که در طول
کار با برخورد در مقابل پرسنل از خود نشان میدهد آن هارا به تیم کاری تبدیل کنید . میتوانید در زندگی آن ها تغییرات
مثبت ایجاد کنید . در جایی که انتظارش را ندارند به فکر آن ها باشید . با زبان خودشان با آن ها ارتباط بر قرار کنید .

به اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *