تاریخچه قهوه (قسمت دوم)

تاریخچه قهوه (قسمت دوم)

قهوه از دو مسیر به اروپا راه یافت یکی از طریق تجارت زمینی (امپراتوری عثمانی) و دیگری از طریق تجارت از بندرهای یمن و شمال آفریقا ؛ (مسافران اروپایی از خاورمیانه داستان هایی از یک نوشیدنی غیر معمول سیاه را آورده و تعریف می کردند) .


تقریبا در سال ۱۶۵۰ میلادی قهوه به کشور انگلستان وارد شد و کافه هایی در شهرهای آن خصوصا آکسفورد و لندن تاسیس شدند .

انگلیسی ها شروع به کشت قهوه کردند اما امکانات و شرایط آب و هوایی نامناسب تمام گیاهان را از بین برد و به همین جهت آنان به کشت چایی روی آوردند .
استفاده از قهوه و نوشیدنی های آن در سرتاسر اروپا رایج شده بود و کشورهای اروپایی این گیاه را برای کشت مناسب به مناطق گرمسیری معرفی کردند تا به تولید انبوه برسد .
هلند در نهایت در نیمه دوم قرن ۱۷ به کشت نهال رسید ، این گیاهان رشد کرده و خیلی سریع هلندی ها تجارت قهوه را شروع کردند .


قهوه در آمریکا


در سال ۱۷۱۴، شهردار آمستردام یک نهال از فرانسه به پادشاه هدیه کرد و پادشاه دستور داد که در باغ گیاه شناسی سلطنتی پاریس کاشته شود .

در سال ۱۷۲۳ یک افسر دریایی جوان ، یک گیاهچه را از گیاه شاه گرفت . او موفق شد گیاهچه را با وجود آب و هوای بد به آمریکا برساند .
پس از کاشت درختچه ، نه تنها رشد کرد بلکه که این نهال باعث به وجود آمدن همه درختان قهوه در سراسر کارائیب ، آمریکای جنوبی و مرکزی بود و باعث به وجود آمدن بیش از ۱۸ میلیون درخت قهوه در چند سال بعد آن شد و قهوه معروف برزیل به وجود آمد .

در پایان قرن هجدهم ، قهوه تبدیل به یکی از سودآورترین و محبوب ترین محصولات صادراتی جهان شد .

به اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *