اصول نوشتن منو (قسمت اول)

منوی اصولی

اصول نوشتن منو (قسمت اول)




مشخصات یک منوی خوب چیست ؟!

یک منوی خوب به این معنی نیست که کاملترن منوی موجود در کافه ها باشد . منوی خوب
یعنی پولساز بودن آن منو . حتی با آیتم های قدیمی و ساده نیز میتوانید یک منوی پولساز داشته باشید .

چگونه یک منوی اصولی داشته باشیم ؟!

برای داشتن یک منوی اصولی ٬ باید چند تکته را رعایت کنید .

  • منو طولانی نباشد
  • قیمت ها در منو بولد و برجسته نباشند
  • بروز رسانی منو در بازه های کم صورت گیرد
  • آیتم های تکراری در منو نباشد
  • چیدمان اصولی در منو رعایت شده باشد

طولانی بودن منو

یکی از اصول اولیه که متاسفانه در اکثر کافه ها و رستوران ها رعایت نمیشود ٬‌ اصل طول منو است .
منو ها طولانی و پیدا کردن آیتم ها درون آن ها سخت شده است .
هنگام راه اندازی نیازی نیست تمام آیتم هایی که در سر دارید را در منو جای دهید .
با چند دسته بندی ساده ولی پر فروش شروع کنید . در هر دسته بندی حداکثر ۱۰ آیتم قرار دهید .
در بروزرسانی ها میتوایند آیتم های جدید به صورت فصلی داشته باشید و آیتم های اضافی  را از منو
خارج کنید .

برجسته نبودن قیمت ها

در اکثر منو هایی که امروزه به آن ها بر میخوریم قیمت ها در سطر های جداگانه با فونت بزرگتر و یا حتی با خط چین
جدا و مشخص شده اند . اینکار باعث میشود قیمت در انتخاب مشتری تاثیر گذاشته و آیتم های ارزانتر بیشتر
به فروش برسند . اما شما نیاز به فروش آیتم های گرانتر و پرسودتر دارید . در این راستا باید قیمت را با فونتی
کوچکتر و در جلوی رسپی های منو بنویسید . اول مشتری آیتم مورد نظر را با خاندن رسپی ها انتخاب کرده و در نهایت
قیمت را مشاهده کند . اینکار باعث میشود انتخاب از روی دیدن قیمت صورت نگیرد …

 

ادامه دارد …

 




 

به اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *