تغییر رسپی در مجموعه
تعویض نیرو یک امر طبیعی است . درباره نگاه داری نیرو و تربیت نیرو های خوب قبلا صحبت کرده ایم . اما در برخی از موارد از توان ما خارج است تا
با نیروهای خود سازش داشته باشیم .
بعد از استخدام نیرو های جدید شاهد یک اتفاق جالب بوده ایم !
نیرو ها برای جذاب نشان دادن کار خود پیش شما ، شروع به ایراد گیری از سیستم شما کرده و راه حل های جذاب برای شما تعریف میکنند .
اولین ایرادی که قطعا به شما گوش زد خواهند کرد ، اشتباهات احتمالی در رسپی های منو شماست .
باید بدانید که ممکن است نکته ای در رسپی شما اشتباه باشد اما تغییر در آن به شما و کل تیم کاری شما مربوط است و نه نیروی تازه وارد به سیستم .
متاسفانه شاهد این هستیم که به محض ورود یک باریستا منوی سیستم تغییر میکند .
اما با تغییر این منو ، قیمت ها باید تغییر کند ، رسپی کارت های شما باید تغییر کند ، اما هیچ یک از این اتفاقات رخ نمیدهد . در نتیجه روال سیستم
از اصول خارج خواهد شد .
مشکل دیگری که رخ میدهد این است که مشتریان شما به رسپی های باریستای قبلی عادت کرده و کم کم متوجه تغییر میشوند .
تمام این اتفاقات موجب درگیری ذهنی شما خواهد شد .
حال راه حل صحیح در باره حل این مشکل چیست ؟
ابتدا باید تمام رسپی کارت های سیستم خود را در اختیار باریستای جدید قرار دهید تا بتواند کار خود را با درخواست سیستم شما یکسان سازی کند .
در مرحله بعدی با علم کامل از باریستای خود درباره نظرش از منو سوال میکنید . تغییرات لازمه و پیشنهادی را بررسی میکند و در صورت تایید توسط
شما و تیم کاری ، تغییرات جدید را اعمال میکنید .
قطعا با بالاتر رفتن کیفیت در حین حفظ عدد مواد اولیه ، سیستم شما رو به رشد خواهد رفت .
دیدگاهتان را بنویسید