۳۰ قدم تا یک کافی شاپ موفق (قسمت نهم)

تحلیل بازار هدف

۳۰ قدم تا یک کافی شاپ موفق (قسمت نهم)




  • رقبا و بازار هدف خود را تحلیل کنید …

کافی شاپ های اطراف شما در چه وضعیتی هستند ؟ چه مزیت های رقابتی ای دارند ؟

رقبای اطراف شما چه کسانی هستند ؟ واکنش آن ها به بازگشایی تجارت شما چه خواهد بود ؟
چه کسانی کاری شبیه به شما انجام میدهند که به طور مستقیم و یا غیر مستقیم بازار مشتریان هدف شمارا ٬
رفع نیاز خواهند کرد ؟

رقبای مستقیم شما دقیقا کافی شاپ ها هستند و رقبای غیر مستقیم شما ٬ دکه های سرو قهوه در مترو ها ٬‌
ماشین های سیار سرو قهوه و … هستند .

منطق خود را برای تحلیل داده های آماری منطقه به کار بگیرید ٬ اما همیشه به حس خود نیز اعتماد کنید ٬‌
ممکن است تمام تحلیل ها به نفع شما باشد اما حس شما مخالف آن منطقه است ٬ پس جای دیگری را برگزینید .
نتیجه گیری را بر اساس تحلیل های منطقی و حس خود بسنجید !
در این صورت هم به حس خود و هم به اعداد ریاضی اعتماد کرده اید ! این دو اصل جدایی ناپذیر هستند .

بعد از تحلیل تمام داده های آماری ٬ نوبت به فهمیدن بازار هدف شما خواهد رسید !

مشتریانی که در اطراف شما ٬ آماده به دریافت سرویس شما هستند را خوب درک کنید !‌
نقاط قوت و نقاط ضعف آن هارا لمس کنید ٬ در این صورت میتوانید بهترین سرویسی که بازار هدف شما
تشنه آن است را به آن ها عرضه کنید .

پکیچ راه اندازی کافه میکر

۳۰ قدم تا یک کافی شاپ موفق

به اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *