برگر نخود و چغندر

برگر نخود و چغندر

در دنیای امروز فست فود ها شامل تغییرات مثبتی شده اند .
دیگر فست فود به معنی غذاهای سرخ شده و عموما بدون ارزش غذایی نیست !
با پیشرفت علم  تغذیه در میان مردم ، اهمیت به سلامتی نیز بسیار بیشتر شده است .
حال باید در نظر داشته باشید که غذاهایی که سرو میکنید ، ارزش غذایی یک وعده کامل را داشته باشند .

برگر چغندر و نخود ، همراه با سینه مرغ ، یک وعده کامل برای بدن خواهد بود .

مواد لازم

  • پیاز خورد شده : ۱ عدد کوچک
  • پودر پاپریکا : ۱ قاشق غذا خوری
  • نخود سبز خیس شده : ۱۰۰ گرم
  • سینه مرغ : ۲۰۰ گرم
  • جعفری تازه : به میزان لازم
  • چغندر آب پز شده : ۱ عدد
  • کره گیاهی : ۵۰ گرم
  • فلفل دلمه ریز شده : ۳۰ گرم

طزر تهیه

  1. ابتدا پیاز خورد شده را در کره داغ به حرارت بسیار آرام ، تفت دهید .
  2. سینه مرغ ، نخود و چغندر را همراه با پودر دوری پاپریکا چرخ کنید . نمک و فلفل را فراموش نکنید .
    در این مرحله میتوانید از یک حبه سیر برای طعم هرچه بهتر این رسپی ؛ استفاده کنید .
  3. پیاز های تفت داده را نیز به ترکیب چرخ شده اضافه کنید .
    ترکیب را به شکل یک برگر درون کره داغ با حرارت بسیار کم ، سرخ کنید .
  4. هنگام سرخ شدن برگر ، جعفری و فلفل رلمه را به آن اضافه کنید تا عطر عالی این ۲ سبزی را به آن اضافه کنید .
  5. نان برگر را کمی به کره داغ آغشته کنید و برگر را درون نان قرار دهید .
  6. برای تکمیل نان برگر میتواند از ۱ عدد لبوی شیرین و کمی اسفناج و آووکادو استفاده کنید .

این ترکیب شامل مقدار قابل قبولی از ، پروتین ، چربی ، فیبر و … خواهد بود .

انرژی مجموع این برگر حدودا ۴۵۰ کیلوکالری خواهد بود .

 

به اشتراک گذاری پست

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *