علل زنجیره ای ورشکستی یک کافه …
در بیزنس های سرویس دهی ، مخصوصا از نوع تغذیه ، چندین عامل به صورت زنجیره ای بر موفقیت شما تاثیرگزار هستند .
شما به عنوان صاحب کسب و کار ، مدیر کسب و کار و … وظیفه رهبری این سیستم را بر عهده دارید !
حال باید بتوانید از عهده کار خود به خوبی برآیید .
عواملی مانند ، آموزش نیرو های خوب ، حفظ کیفیت متریال و خروجی سرویس آیتم های منو ، برخورد خوب با مشتری ، خرید از بهترین تامین کننده ها و …
عوامل زنجیرواری هستند که میتوانند به راحتی یک سیستم را بسیار قوی کنند و یا به نقطه ورشکستگی هدایت کنند .
مهمترین عامل برای راه بردن یک سیستم صحیح کافه ، داشتن حسابرسی های به موقع خواهد ود .
حال منظورمان از حسابرسی به موقع چیست !
بدهی ! کلمه ای که تمام مردم از شنیدن آن رنج میبرند ! کلمه ای که بیش از هرچیر ذهن یک سیستم را مریض خواهد کرد .
هنگامی که به باتلاق بدهی و حساب های عقب افتاده دچار میشوید ، چه از نظر اجاره ، قبوض ، پرسنل و … دیگر فکر راحتی برای پیش بردن سیستم
و رفع ایراد های حاضر ، نخواهید داشت .
حال چگونه میتوان از این فکر آزاردهنده دوری کرد ؟!
درآمد سیستم شما از کجاست ؟
به طبع از فروش آیتم هایی که داخل منو قرار داده اید .
حال این آیتم هارا چگونه قیمت گذاری کرده اید ؟
آیا تمام هزینه هایی که در سیستم با آن مواجه هستید را حساب کرده اید ؟
آیا سربار های سیستم را طی یک ماه برای هر آیتم محاسبه کرده اید ؟
آیا چک لیست های هفتگی را برای تغییر قیمت های جداول رسپی کارت خود ، بررسی میکنید ؟
آیا به دنیال تامین کنندگان ارزانتر هستید ؟
آیا مصارف روزانه و هفتگی سیستم را بررسی مکیند ؟
آیا با توجه به اینکه پرسنل شما باید حداکثر ۲۰ درصد درآمد شما حقوق بگیرند ، تیم خود را تنظیم کرده اید ؟
اگر تمام موارد بالا را رعایت کنید ، مطمعن خواهید بود که با فروش هر آیتم هرچند ارزان ، تمام هزینه های شما به علاوه سود
به سیستم شما تزریق شده است .
درنتیجه درآخر ماه از پس هزینه های خود بر می آیید ،
حال که هزینه های شما جبران میشود ، میتوانید با ذهنی باز به دنبال پیشرفت روزافزون سیستم خود باشید .
در این صورت دچار روزمرگی و تکراری شدن ، افت کیفیت ، درگیری پرسنل و … نخواهید شد .
میتوانید با ذهن باز به دنبال رویداد های تازه در سیستم خود باشید و …
دیدگاهتان را بنویسید