Soft Opening

Soft Opening

کلمه سافت اوپنینگ رو تازگیا زیاد از کافه های تازه تاسیس قطعا شنیده اید .
اول کار با یه داستان جالب میخواییم این مطلب رو جلو ببریم .
تو همین چند هفته اخیر به یک کافه سمت غرب تهران وارد شدم .
تابلوی خاصی دم در نداشت اما ورودی زیبا و چشمگیری داشت .
وقتی وارد شدم با کمی هرج و مرج روبه رو شدم که برای یه کافه که حدس میزدم تازه تاسیس باشه کمی عجیب بود .
نشستم و با کمی تاخیر ازم سفارش گرفتن .
مشخص بود که نیرو های استخدام شده به هیچ عنوان هماهنگ نیستن .
تقریبا ۳۰ درصد آیتم های منو هنوز موجود نبود و با کلمه نداریم هنوز ! مواجه شدم !
داشتم از فضای زیبای کافه و دکور لذت میبردم که یه بشقاب گریل مرغ که سفارش داده بودم برام آوردن !
هرچقدر از زیبایی این غذا و مزه فوق العادش تعریف کنم کم گفتم ! واقعا عالی و عالی و عالی !
نوشیدنی که سفارش داده بودم با کمی تاخیر سرو شد که کمی آزار دهنده بود !
وقتی که موقع تسویه فاکتور علت این هرج و مرجو جویا شدم ، بهم گفتن که ما هنوز توی سافت اوپنینگ هستیم و این موارد رو داریم رفع نقص میکنیم !

اینجا بود که متوجه شدم معنی کلمه سافت اوپنینگ نیاز به بحث داره !
حالا بریم سراغ کلمه سافت اوپنینگ !

به زبان ساده معنی این عبارت یعنی فاز آزمایشی قبل از شروع به کار یک سیستم جدید ! هر سیستمی !
حالا چرا این فاز رو برای سیستم قرار میدیم ؟ چه ایراد هایی رو باید برطرف کنیم ؟ چه انتظاراتی باید از این فاز داشته باشیم !

وقتی که ما یک سیستم رو راه اندازی میکنیم ، باید قبل از فاز آزمایشی ، نیرو های جدید رو به خوبی آموزش بدیم.
نیرو های بخش سالن باید منوی جدید رو مثل الفبای فارسی جز به جز حفظ باشند .
تمام موارد منو باید به خوبی آماده سرو باشند ، حتی اگر مجبور بشیم کمی ضایعات مواد اولیه ابتدای کار داشته باشیم !
تابلوی ما که اولین دیدگاه مشتریان اول ماست باید قبل از فاز آزمایشی نصب شده و آماده باشه .

حالا چه مواردی رو باید از فاز آزمایشی و یا سافت اوپنینگ متوجه بشیم ؟

  • تخمین میزان خرید مواد اولیه با توجه به فروش حدودی آیتم ها در دوره آزمایشی
  • چیدمات صحیح نیرو های مجموعه برای تایم های خلوت و اضافه کردن نیرو در صورت لزوم
  • تست کردن تایم آماده شدن غذاهای داخل منو و حذف موارد زمان بر در صورت لزوم
  • تست گارنیش های در نظر گرفته شده برای نوشیدنی ها از نظر زمان بر بودن در تایم های شلوغی
  • تغییر چیدمان بار برای بازدهی بیشتر در تایم های پیک کاری
  • تغییر رست های غذایی برای قسمت سالن برای سرعت بخشیدن به سرو در پیک کاری

همونطور که دیدید این موارد نیاز به تست در تایم های خلوت و پیک دارند و نه مواردی مثل هرج و مرج بین نیرو ها !

به اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *