چگونه یک کافه و رستوران موفق داشته باشیم! (سیاست های جذب نیرو)
آیا برای ایجاد سیاست های جدید جذب نیرو به کمک نیاز دارید این مطلب را بررسی کنید.
احتمالا عملکرد کارمندان یکی از موضوعات حساس برای هر کافه دار است.
چگونه عملکرد کارکنان را به درستی بررسی و تشویق می کنید؟
در سال ها تجربه من ، فهمیدم که بیشتر کافه دار ها روش خوبی برای اندازه گیری عملکرد کارمندان ندارن.
و نمی دانند که چرا کارمندان آنها مطابق با استانداردهای خود عمل نمی کنند. تحقق بخشیدن به انتظارات کسی دشوار است هنگامی که شما نمی دانید انتظار آنها چیست.
اما اگر کافه دار از سیستم اندازه گیری ، پاداش و ارتقاء دقیق و کاملاً مشخص برخوردار بود!
می توانید تفاوت در روحیه کارمندان را تصور کنید؟ من قول می دهم که کارمندان شما به بهترین شیوه ممکن کار می کنند ، درنظر گرفته شود که نه تنها انتظارات شما را برآورده می کنند بلکه فراتر از آن هستند.
زود قضاوت کردن و سرزنش کارکنان آسان است. اما قبل از اینکه زود از کوره در روید و کارکنان (های) خود را ملامت و سرزنش کنید ، سیاست ها و مراحل خود را برای استخدام ، آموزش و بررسی عملکرد کارکنان را دو برابر کنید.
به طور مثال میتوانید از سوالات زیر استفاده کنید.
- چه مهارت هایی داشته اند که حتی فراتر از نیاز شغل قبلی آن ها بوده است؟
- چه کارهایی انجام می داده اند که در نهایت از آن قدردانی نمی شده است؟
- آیا به مشاغل مرتبط با رستوران ، کافی شاپ علاقه دارند و یا صرفا به دنبال یک کار برای کسب درآمد هستند؟
- خوراکی ها و نوشیدنی های مورد علاقه ی آن ها چیست؟
- اگر زمانی حقوق آن ها را کمی دیر تر پرداخت کنید، چه واکنشی خواهند داشت؟
- شرایط کاری ایده آل و دلخواه آن ها چیست و چه انتظاری از شما به عنوان یک مدیر دارند؟
با این کار شما کنترل بیشتری بر روی کارکنان خود نسبت به آنچه فکر می کنید دارید ، بنابراین لطفاً به جای سرزنش کارمندان به فکر تغییر سیاست جذب نیرو باشید.
دیدگاهتان را بنویسید