تولد در کافه

تولد در کافه

یکی از مباحثی که بسیار در کافه ها مشکل سازه ، برگزاری مراسم دور همی و به ویژه تولد در مجموعه است .
که معمولا بچه های قسمت سالن و بار از حجم کار و کثیف کاری تولد و مراسم ها گلایه میکنند .
این مشکلات از ۳ جهت معمولا ایجاد میشن .
* کمبود فرهنگ از جهت برخی از مشتریان
* تعریف نشدن قوانین مجموعه از طرف مدیران به مشتریان
* اشتباه بودن تعرفه های مالی دریافتی از مشتریان

حال این مشکلات را چگونه باید حل کنیم ؟

اول از همه مشتریان باید بدانند که رعایت یک سری از محدودیت ها در فضای کافه لازم است .
به طور مثال استفاده از شمع های پارافینی روی میز ها باعث از بین رفتن میز ها میشوند .
استفاده از برف شادی در مجموعه خطر آتش سوزی را به همراه دارد .
پخش شدن موزیک های تولد غیر مجاز برای کافه محدودیت دارد .
رعیات نکردن حجاب و پوشش مناسب برای کافه و مجموعه محدودیت دارد .
سر و صدای زیاد برای مشتریان دیگر کافه ، ایجاد مزاحمت میکند .
آوردن ظروف یکبار مصرف از سوی مشتریان به کافه یک کار غلط است .

از سوی دیگر مدیران باید این مسایل را قبل از اجاره دادن فضا با مشتریان مطرح کنند .
در مرحله بعدی باید سرویس دریافتی مشتریان را در ازای مبلغ مشخص برای آن ها تعریف کنند .
زمان استفاده از فضا باید مشخص باشد ( مدت زمان مراسم و یا تولد )
از سوی دیگر پیشنهاد میکنیم مدیران درصدی به اختیار خود از مبلغ دریافتی بابت حق سرویس مجموعه را
با پرسنل مسوول برای پذیرایی مراسم ، تقسیم کنند .
این امر باعث میشود نیرو های شما حق الزحمه خود را بابت سختی پذیرایی تعداد با در لحظه دریافت کنند و برای سفارش گیری بهتر نیز تشویق میشوند .
حال پیشنهاد ما برای دریافت مبلغ از مشتریان چیست ؟!

۳ راه برای این معادله وجود دارد .

  • دریافت مبلغی بابت هرنفر در مراسم ، به طور مثال از یک مراسم ۱۰ نفری ، به ازای هر نفر مبلغ ۲۰/۰۰۰ تومان و در مجموع ۲۰۰/۰۰۰ تومان دریافت کنید .
  • روش دوم دریافت مبلغ بر ساعت خواهد بود ، به طور مثال اجاره قسمتی از کافه به تعداد نفرات مشخص در ازای مبلغ ۱۰۰/۰۰۰ تومان بر ساعت .
  • راه سوم اضافه شدن درصدی بر مبلغ نهایی فاکتور سفارش مشتریان مراسم خواهد بود .
    به طور مثال ۲۰ نفر در یک مراسم تولد مبلغ ۴۰۰/۰۰۰ تومان را به کافه سفارش داده اند و شما در نهایت +۲۰% را به ازای حق سرویس مراسم یعنی مبلغ ۸۰/۰۰۰ تومان را دریافت میکند .
    میتوانید ۲ مورد از موارد بالا را نیز به صورت ترکیبی ، ادغام کنید .
  • با رعایت این موارد مراسمی آرام و شاد برای هر ۲ طرف را تجربه خواهید کرد .

به اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *