تحلیل بازار

کافه بیستوچند

تحلیل بازار




تغییرات

یکی از وظایف یک مدیر برجسته ٬ تحلیل آمار های موجود در سیستم و تغییر رویه پیشروی کافه یا رستوران است .
منظورمان از تحلیل زنده نگه داشتن سیستم شماست .
حال چگونه باید از افت فروش و افت سود کاری که اکثر سیستم  های غذایی با آن سر و کار دارند ٬ مقابله کنیم .
تغییراتی پیش روی قیمت گذاری های جدید از سمت تامین کنندگان مواد اولیه به صورت روزانه و هفتگی اعمال
میشوند . این تغییرات باعث بوجود آمدن خلل در عدد سود برنامه ریزی شده شما ٬ خواهد شد .
حال تلاش میکنیم با برنامه ریزی های دقیق تر ٬ تمام این تغییرات را در نظر بگیریم .

آمار ها

باید به صورت بازه های هفتگی و ماهانه ٬ فروش تک به تک آیتم های منو را بررسی کنید .
آیتم هایی که فروش آن ها از منوی شما با افت محسوسی روبه رو بوده اند را شناسایی کنید .
حال در نقطه مقابل ٬‌آیتم هایی که فروش زیادی را تجره میکنند نیز شناسایی کنید .
سعی کنید با حذف آیتم های کم فروش و جایگزینی آیتم هایی شبیه به آیتم های پر فروش خود ٬
افت فروش را جبران کنید .

افت سود

مشکل دیگری که ممکن است با آن روبه رو باشید ٬‌افت سود شماست . شاهد افزایش قیمت
مواد اولیه آیتم هایی غذایی منو ها هستیم . حال شما باید با شناسایی فرهنگ غذایی محل
کافه یا رستوران خود٬ به دنبال جایگزینی غذاهایی باشد که به سلیقه محل سیستم شما نزدیک باشد
و در مقابل بتوان آن را با قیمت کمتری به مشتریان عرضه کرد .

  • توجه داشته باشید که بروزرسانی منو و قدرت تصمیم گیری و مانور یک مدیر خوب است که یک سیستم را
    از رکود نجات خواهد داد ! با برنامه ریزی صحیح ٬ تمرکز خود را از شایعات کسادی بازار به سمت دیدن فرصت
    برای رشد ٬ تغییر دهید !!

به اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *