اصول نوشتن منو (قسمت اول)
مشخصات یک منوی خوب چیست ؟!
یک منوی خوب به این معنی نیست که کاملترن منوی موجود در کافه ها باشد . منوی خوب
یعنی پولساز بودن آن منو . حتی با آیتم های قدیمی و ساده نیز میتوانید یک منوی پولساز داشته باشید .
چگونه یک منوی اصولی داشته باشیم ؟!
برای داشتن یک منوی اصولی ٬ باید چند تکته را رعایت کنید .
- منو طولانی نباشد
- قیمت ها در منو بولد و برجسته نباشند
- بروز رسانی منو در بازه های کم صورت گیرد
- آیتم های تکراری در منو نباشد
- چیدمان اصولی در منو رعایت شده باشد
طولانی بودن منو
یکی از اصول اولیه که متاسفانه در اکثر کافه ها و رستوران ها رعایت نمیشود ٬ اصل طول منو است .
منو ها طولانی و پیدا کردن آیتم ها درون آن ها سخت شده است .
هنگام راه اندازی نیازی نیست تمام آیتم هایی که در سر دارید را در منو جای دهید .
با چند دسته بندی ساده ولی پر فروش شروع کنید . در هر دسته بندی حداکثر ۱۰ آیتم قرار دهید .
در بروزرسانی ها میتوایند آیتم های جدید به صورت فصلی داشته باشید و آیتم های اضافی را از منو
خارج کنید .
برجسته نبودن قیمت ها
در اکثر منو هایی که امروزه به آن ها بر میخوریم قیمت ها در سطر های جداگانه با فونت بزرگتر و یا حتی با خط چین
جدا و مشخص شده اند . اینکار باعث میشود قیمت در انتخاب مشتری تاثیر گذاشته و آیتم های ارزانتر بیشتر
به فروش برسند . اما شما نیاز به فروش آیتم های گرانتر و پرسودتر دارید . در این راستا باید قیمت را با فونتی
کوچکتر و در جلوی رسپی های منو بنویسید . اول مشتری آیتم مورد نظر را با خاندن رسپی ها انتخاب کرده و در نهایت
قیمت را مشاهده کند . اینکار باعث میشود انتخاب از روی دیدن قیمت صورت نگیرد …
ادامه دارد …
دیدگاهتان را بنویسید