وظایف مدیران کافه

وظایف مدیران کافه

وظایف مدیر کافه ( یا سوپروایزر )

در این مطلب می خواهیم که وظایف و نکاتی که یک مدیر کافه یا سوپروایزر در جریان مدیریت و سرپرستی یک مجموعه و سیستم اعم از کافه و رستوران باید انجام دهد را بررسی کنیم .

سعی بر آن داشتیم تا نکاتی را بگوییم که مدیران و سوپروایزرها را در تهیه یک چک لیست کاری هرچه دقیق تر کمک کند و یا افرادی که قصد سرپرستی یا مدیریت یک مجموعه را با ریز نکات و وظایف آشنا کند ؛ امیدواریم که کمک کننده باشد .

در ابتدا باید بگوییم که یک مدیر کافه یا سوپروایزر شخصی است که در نهایت مسئول تمام عملکرد یک کافه است ، و کسی است که به عنوان خط نهایی با توجه به اقتضای مکان  ؛ مدیریت برنامه ریزی ، هدایت و هماهنگی فعالیت و کارهای کافه را انجام می دهد.

 این فعالیت ها شامل برنامه ریزی ساعت کارکنان ، واگذاری وظایف به کارکنان ، نظارت بر عملکرد کارکنان و انجام هرگونه اصلاح و تصویب لازم برای فعالیت های کارمندان است.

در درجه ی بعدی مدیریت کافه همچنین وظیفه دارد که از برخورد صحیح و همراه با احترام کارمندان خود  با مشتری اطمینان حاصل کند و با هرگونه مشکلات مربوط به مشتری در مورد درخواست یک مدیر برای رسیدگی ، سرو کار دارد.

آنها مسئول شرایط بهداشتی کافه و رستوران ، برای اطمینان از مواد اولیه و تمیز بودن وسایل مطابق با مقررات بهداشتی هستند .

یک مدیر کافه وظیفه مالی از قبیل پیگیری یا سفارش لوازم ، نظارت بر موجودی ، حفظ بودجه و برنامه ریزی عملکرد تجهیزات را بر عهده دارد .  

همچنین مدیران چندین وظیفه منابع انسانی مانند غربالگری ، استخدام و همچنین آموزش همه کارمندان را برعهده دارند . سرانجام ، آنها اطمینان حاصل می کنند که استانداردها و اولویت های سیستم اجرا و رعایت می شوند.

صاحبان کافه ورستوران شاید به دنبال مدیرانی با مدرک های دانشگاهی مدیریت ، هتلداری و … باشند ؛ اما با این حال ، مهارت و تجربه کار به عنوان مدیر و سوپروایزر در یک کافه به طور کلی مهمترین اصل صلاحیت یک فرد است .

بیشتر مدیران کافه ها بسیار کم سفر می کنند و بیشتر وقت خود را در کافه می گذرانند . ساعت ها بسته به ساعت کافه و مسئولیت های روزانه مدیر متفاوت است.

وظایف مدیر کافه به طور کلی

  • کارمندان مشغول خدمت به مشتریان اعم از گرفتن سفارش ، تهیه غذا و نوشیدنی را مدیریت کنید.
  • روزانه فعالیت های کافه را مدیریت کنید ، از ذخیره کافی مواد غذایی و آشامیدنی اطمینان حاصل کنید ، فضاها و سرویس ها تمیز و در دسترس است و همچنین سرویس و خدمات به موقع به مشتریان ارائه می شود.
  • برنامه ریزی و آماده سازی برنامه های کاری را انجام دهید و کارمندان را به وظایف خاص در کافه اختصاص دهید.
  • اطمینان حاصل کنید که استانداردهای ایمنی در مجموعه رعایت شده است .
  • تمام مواد غذایی و نوشیدنی مطابق با مقررات بهداشتی و کاست کنترل تهیه می شود .
  • آموزش و هدایت مداوم به کارمندان در مورد دستورالعمل ها ، خط مشی ها و رویه های سیستم ارائه دهید .

و قطعا چندین نکته ی عملی و تجربی دیگری هم هست که می تونید توی کلاس های مدیریت همه رو به طور کامل آموزش ببینید .

به اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *