افزایش قیمت های مواد اولیه

افزایش قیمت

افزایش قیمت های مواد اولیه




قیمت مواد اولیه

هر روز به خرید مواد اولیه برای آیتم های منوی خود میرویم …
تقریبا هر روز با افزایش قیمت های خرید نسبت به روز قبل مواجه هستیم .
قطعا این افزایش ها در میزان بازه سود شما تاثیر منفی خواهد داشت .
حال راه کار مقابله با این مشکل چیست ؟!

گران کنید

از گران کردن هراسی نداشته باشید .

حجم غذا

به حجم پس ماند های غذایی مشتریان خود دقت کنید . اگر این پس ماند ها زیاد هستند ٬‌پس باید حجم غذای
سرویس های خود را کاهش دهید . با این کار شاید حتی بتوانید مقدار کمی قیمت های خود را کاهش دهید .
میتوانید با سایز بندی آیتم های منو حق انتخاب به مشتریان خود بدهید .

دسر و استارتر

۹۰ درصد منو های غذایی ما ٬‌مستقیم بر سر اصل مطلب یعنی غذا میروند .
مواد اولیه تهیه آیتم های غذایی مانند گوشت و مرغ ٬ به نسبت افزایش قیمت بیشتری از
بستنی ٬ شیر و قهوه داشتند . پس باید سعی کنیم حجم سفارشات را از مواد غذایی کمتر کنیم .
فرض کنید شما یک بشقاب برگر را به قیمت ۳۰ هزار تومن میفروشید .  حال حجم بشقاب برگر را کم کنید تا قیمت
فروش به ۲۰ هزار تومن کاهش یابد . حال چند استارتر ۵ هزار تومنی و چند دسر ۵ هزار تومنی به منو اضافه کنید .
در مجموع سفارش به عدد ۳۰ هزار تومن میرسد اما میزان سود شما بیشتر خواهد بود .

منوی ترکیبی

افزایش قیمتی که شما باید داشته باشید ٬ اجتناب  ناپذیر است . اما میتوانید با همان قیمت قبلی نیز سرویس
بدهید . به طور مثال قیمت لاته و کیک شکلاتی را افزایش میدهید اما در منو حق انتخاب این دو آیتم را همزمان
با هم و با قیمت قبلی قرار میدهید . اینکار باعث حفظ مشتریان قبلی شما و افزایش حجم فروش  آیتم های مورد نظر
میشود . سعی کنید آیتم های پر فروش را کمبو کنید .




 

به اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *