Posts Shortcodes
You can show the posts with Porto Blog, Porto Recent Posts shortcodes.
Recent
Timeline
فروردین ۱۳۹۹
هفته اول کار به عنوان یک مدیر !
مدیریت کافه
همه ما در هر سمت کاری ای که باشیم ، قطعا استرس هایی برای اولین هفته کاری در یک جای جدید را داریم و خواهیم داشت !
به طور دقیق در کار مدیریت یک فضای کافه یا رستورانی مهمترین هفته ای که آینده کاری شمارا در مجموعه مشخص میکند ، هفته اول کاری شماست ! پس باید با دقت عمل کنید !
در این مطلب چندین نکته کلیدی را برای راحت تر هندل کردن داستان مرور میکنیم !
نکته ۱
باید در هفته ورود به یک سیستم جدید آماده دیدن هر اتفاقی باشید !
باید با یک دیده مثبت به مجموعه وارد شوید ! باید تمام اجزای کار را همانگونه که وجود دارد برای هفته اول قبول کنیم ! این نکته قدرت تصمیم گیری شمارا روشن خواهد کرد !
نکته ۲
باید مجموعه جدید را به خوبی شناسایی کنید ! دقت کنید فقط شناسایی !
حال منظورمان از شناسایی چیست ؟!
باید چک لیست های کاری مجموعه را ببنید ! باید رسپی های اجرایی مجموعه را بدانید !
باید سروینگ های مجموعه را بدانید ! باید چیدمان نیرو های مجموعه را بدانید !
حقوق های دریافیتی در ازای چه وظایفی از پرسنل را به طور دقیق بدانید !
نکته ۳
آشنایی با پرسنل مجموعه !
شروع مثبت این نکته از سوی شما در مجموعه دقیق مشخص میکند جایگاه شما برای افراد شما چه خواهد بود !
به هیچ عنوان چکشی عمل نکنید ! به هیچ عنوان فکر نکنید که کاری که توسط پزسنل انجام میشود و از نظر شخصی شما غلط است ، اشتباه است ! ممکن است اینکار غلط انجامش در آن مجموعه خاص به نفع سیستم باشد !
به خوبی حرکات پرسنل را بررسی کنید و سپس به آرامی به تصحیح آن ها بپردازید !
به هیچ عنوان نیرویی را در ابتدای کار اخراج نکنید ! با اینکار احساس نا امنی شغلی را در بقیه ایجاد خواهید کرد !
با سخت ترین نیرو از نظر ارتباط کلامی ، ارتباط بر قرار کنید !
سعی کنید یک رابطه رضایت مندانه بین حقوق و وظایف پرسنل ایجاد کنید !
یادتان باشد قبل از مطیع بودن نیرو ها ، آن ها باید به شما احترام بگذارند !
مدیریت جدید
نکته ۴
حال وقت تغییر در رسپی های سروی مجموعه است . به یاد داشته باشید اگر یک رسپی بر خلاف دانسته شما سرو میشود ، الزاما نیاز به تغییر آن نیست ! به ۲ دلیل
۱ – ممکن است آن رسپی حتی غلط مشتریان خاصی برای سیتسم داشته باشد و این خوب است .
۲ – دگرگونی ناگهانی منو باعث ریزش سریع مشتریان میشود حتی اگر منوی جدید در آینده بازخورد بهتری داشته باشد ، اول کار شما به عنوان یک مدیر زیر سئال خواهد رفت پس بهتر از قدم به قدم در تغییر منو عمل کنید !
مدیریت جدید
نکته ۵
حالا درباره نباید های کار شما صحبت خواهیم کرد!
۲ نکته مهم وجود دارد که شما نباید انجام دهید !
۱ – به یاد داشته باشید که کار مدیریت مجموعه غذایی بر خلاف یک مجموعه مهندسی نیاز به فعالیت شما دارد !
منظورمان از فعالیت این است که همیشه در صحنه در کنار پرسنل خود حضور داشته باشید !
حال این نکته را در نظر داشته باشید که کار شما مدیریت اوضاع است و نه انجام آن ها . پس این انتظار را بوجود نیارید که مدیر نیز باید دست به انجام کار باشد ، اما در نظر نیرو های خود این نکته را قرار دهید که آن ها بدانند در مواقع ضروری شما در کنار آن ها آستین بالا زده و کار را پا به پای آن ها انجام خواهید داد !
۲ – هیچ وقت از کلمه زیر نظر من استفاده نکنید !
حالا که اوضاع زیر نظر منه …. و …. !
این نکته سرطان مدیریت شما خواهد بود !
در نهایت به نظر داشته باشید که این نکته که شما در تجارب قبلی خود چه کرده اید برای حال شما هیچ اهمیتی ندارد . چیزی که برای کار شما و پرسنل شما مهم است این است که آیا کمک شما باعث پیش روی اهداف آن ها و مجموعه خواهد بود یا نه !
خرید لوازم مورد نیاز کافه و باریستا
باریستا کیست ؟
بهمن ۱۳۹۸
افزایش فروش تایم صبح
مشکل فروش تایم صبحانه در اکثر سیستم های کافی شاپی وجود داره .
در مرحله اول قبل از هر قدمی باید یه ثبات خوب توی سیستمنون ایجاد کنید .
چه جوری ؟
این مطلبو بخونید !
حالا نیم ساعت وقت بزارید تا یه جدول ساده درست کنیم .
اول از همه از خودتون سوال کنید که چه تایمی از ساعات کاری مجموعتون از همه خلوت تره !
به طور مثال صبحانه ؟ نهار ؟ میانوعده ؟ یا ……
بعد از اینکه به این سوال جواب دادید حالا میریم سراغ راه حل …
فرض میکنیم جواب ما صبحانه بوده …
برای افزایش فروش تایم صبحانه چه کاراییو انجام بدیم ؟
شناسایی مشتری های متقاضی
خب حالا منظورمون چی هست ؟!
باید بفهمید باید فکر کنید که توی مجیط اطراف شما چه مدل مشتری هایی هستند که صبحانه میخوان ؟!
منطقه اداریه ؟! پس صبحانه سریع و شروع از ساعت ۶ صبح برای سرویس !
منطقه دانشجوییه ؟! پس صبحانه هم سریع ، هم ارزون و شروع از ساعت ۷ صبح برای سرویس !
منطقه مسکونیه ؟! پس صبحانه شیک ، جذاب ، شایدم نیاز به دلیوری باشه ! شروعشم مهم نیست خیلی !
این سوالارو که جواب بدی متوجه میشی که چجوری باید یه منوی مناسب رو بنویسی !
تایم صبونتو بدون محدودیت بزار !
تو منوت نزن صبحانه تا ساعت ۱۲ !
شما که مواد اولیشو داری ! نیروتم که داری !
قطعا شلوغم نمیشی خیلی وگرنع دیگه مشکلی نداشتی !
پس تایم صبحانرو کم نکن ! چرا ؟
در طول روز مشتری هایی که میان با منوی صبحانت آشنا میشن بعدش کافتو واسه صبحانه جمعه هدف میگیرن و میان !
استفاده از باشگاه مشتریان !
یادتونه گفتیم باشگاه مشتریان لازمه ؟!
حالا اینجا میایید به اونهمه اعضای باشگاه مشتریانتون ، پیشنهاد استفاده از صبحانه به عنوان جاییزه با یه
تخفیف خوبو میدید !
این ۳ تا راه کار توی مدت کم به شما کمک میکنند که افزایش فروشتنونو لمس کنید !
موفق باشید !
راستی امروز ۱۴ بهمن روز کیک هویجه ! با قهوه خیلی میچسبه …
ثبت نام دوره آموزش باریستا مجموعه کافه میکر …
Grid
هفته اول کار به عنوان یک مدیر !
مدیریت کافه
همه ما در هر سمت کاری ای که باشیم ، قطعا استرس هایی برای اولین هفته کاری در یک جای جدید را داریم و خواهیم داشت !
به طور دقیق در کار مدیریت یک فضای کافه یا رستورانی مهمترین هفته ای که آینده کاری شمارا در مجموعه مشخص میکند ، هفته اول کاری شماست ! پس باید با دقت عمل کنید !
در این مطلب چندین نکته کلیدی را برای راحت تر هندل کردن داستان مرور میکنیم !
نکته ۱
باید در هفته ورود به یک سیستم جدید آماده دیدن هر اتفاقی باشید !
باید با یک دیده مثبت به مجموعه وارد شوید ! باید تمام اجزای کار را همانگونه که وجود دارد برای هفته اول قبول کنیم ! این نکته قدرت تصمیم گیری شمارا روشن خواهد کرد !
نکته ۲
باید مجموعه جدید را به خوبی شناسایی کنید ! دقت کنید فقط شناسایی !
حال منظورمان از شناسایی چیست ؟!
باید چک لیست های کاری مجموعه را ببنید ! باید رسپی های اجرایی مجموعه را بدانید !
باید سروینگ های مجموعه را بدانید ! باید چیدمان نیرو های مجموعه را بدانید !
حقوق های دریافیتی در ازای چه وظایفی از پرسنل را به طور دقیق بدانید !
نکته ۳
آشنایی با پرسنل مجموعه !
شروع مثبت این نکته از سوی شما در مجموعه دقیق مشخص میکند جایگاه شما برای افراد شما چه خواهد بود !
به هیچ عنوان چکشی عمل نکنید ! به هیچ عنوان فکر نکنید که کاری که توسط پزسنل انجام میشود و از نظر شخصی شما غلط است ، اشتباه است ! ممکن است اینکار غلط انجامش در آن مجموعه خاص به نفع سیستم باشد !
به خوبی حرکات پرسنل را بررسی کنید و سپس به آرامی به تصحیح آن ها بپردازید !
به هیچ عنوان نیرویی را در ابتدای کار اخراج نکنید ! با اینکار احساس نا امنی شغلی را در بقیه ایجاد خواهید کرد !
با سخت ترین نیرو از نظر ارتباط کلامی ، ارتباط بر قرار کنید !
سعی کنید یک رابطه رضایت مندانه بین حقوق و وظایف پرسنل ایجاد کنید !
یادتان باشد قبل از مطیع بودن نیرو ها ، آن ها باید به شما احترام بگذارند !
مدیریت جدید
نکته ۴
حال وقت تغییر در رسپی های سروی مجموعه است . به یاد داشته باشید اگر یک رسپی بر خلاف دانسته شما سرو میشود ، الزاما نیاز به تغییر آن نیست ! به ۲ دلیل
۱ – ممکن است آن رسپی حتی غلط مشتریان خاصی برای سیتسم داشته باشد و این خوب است .
۲ – دگرگونی ناگهانی منو باعث ریزش سریع مشتریان میشود حتی اگر منوی جدید در آینده بازخورد بهتری داشته باشد ، اول کار شما به عنوان یک مدیر زیر سئال خواهد رفت پس بهتر از قدم به قدم در تغییر منو عمل کنید !
مدیریت جدید
نکته ۵
حالا درباره نباید های کار شما صحبت خواهیم کرد!
۲ نکته مهم وجود دارد که شما نباید انجام دهید !
۱ – به یاد داشته باشید که کار مدیریت مجموعه غذایی بر خلاف یک مجموعه مهندسی نیاز به فعالیت شما دارد !
منظورمان از فعالیت این است که همیشه در صحنه در کنار پرسنل خود حضور داشته باشید !
حال این نکته را در نظر داشته باشید که کار شما مدیریت اوضاع است و نه انجام آن ها . پس این انتظار را بوجود نیارید که مدیر نیز باید دست به انجام کار باشد ، اما در نظر نیرو های خود این نکته را قرار دهید که آن ها بدانند در مواقع ضروری شما در کنار آن ها آستین بالا زده و کار را پا به پای آن ها انجام خواهید داد !
۲ – هیچ وقت از کلمه زیر نظر من استفاده نکنید !
حالا که اوضاع زیر نظر منه …. و …. !
این نکته سرطان مدیریت شما خواهد بود !
در نهایت به نظر داشته باشید که این نکته که شما در تجارب قبلی خود چه کرده اید برای حال شما هیچ اهمیتی ندارد . چیزی که برای کار شما و پرسنل شما مهم است این است که آیا کمک شما باعث پیش روی اهداف آن ها و مجموعه خواهد بود یا نه !
خرید لوازم مورد نیاز کافه و باریستا
باریستا کیست ؟
افزایش فروش تایم صبح
مشکل فروش تایم صبحانه در اکثر سیستم های کافی شاپی وجود داره .
در مرحله اول قبل از هر قدمی باید یه ثبات خوب توی سیستمنون ایجاد کنید .
چه جوری ؟
این مطلبو بخونید !
حالا نیم ساعت وقت بزارید تا یه جدول ساده درست کنیم .
اول از همه از خودتون سوال کنید که چه تایمی از ساعات کاری مجموعتون از همه خلوت تره !
به طور مثال صبحانه ؟ نهار ؟ میانوعده ؟ یا ……
بعد از اینکه به این سوال جواب دادید حالا میریم سراغ راه حل …
فرض میکنیم جواب ما صبحانه بوده …
برای افزایش فروش تایم صبحانه چه کاراییو انجام بدیم ؟
شناسایی مشتری های متقاضی
خب حالا منظورمون چی هست ؟!
باید بفهمید باید فکر کنید که توی مجیط اطراف شما چه مدل مشتری هایی هستند که صبحانه میخوان ؟!
منطقه اداریه ؟! پس صبحانه سریع و شروع از ساعت ۶ صبح برای سرویس !
منطقه دانشجوییه ؟! پس صبحانه هم سریع ، هم ارزون و شروع از ساعت ۷ صبح برای سرویس !
منطقه مسکونیه ؟! پس صبحانه شیک ، جذاب ، شایدم نیاز به دلیوری باشه ! شروعشم مهم نیست خیلی !
این سوالارو که جواب بدی متوجه میشی که چجوری باید یه منوی مناسب رو بنویسی !
تایم صبونتو بدون محدودیت بزار !
تو منوت نزن صبحانه تا ساعت ۱۲ !
شما که مواد اولیشو داری ! نیروتم که داری !
قطعا شلوغم نمیشی خیلی وگرنع دیگه مشکلی نداشتی !
پس تایم صبحانرو کم نکن ! چرا ؟
در طول روز مشتری هایی که میان با منوی صبحانت آشنا میشن بعدش کافتو واسه صبحانه جمعه هدف میگیرن و میان !
استفاده از باشگاه مشتریان !
یادتونه گفتیم باشگاه مشتریان لازمه ؟!
حالا اینجا میایید به اونهمه اعضای باشگاه مشتریانتون ، پیشنهاد استفاده از صبحانه به عنوان جاییزه با یه
تخفیف خوبو میدید !
این ۳ تا راه کار توی مدت کم به شما کمک میکنند که افزایش فروشتنونو لمس کنید !
موفق باشید !
راستی امروز ۱۴ بهمن روز کیک هویجه ! با قهوه خیلی میچسبه …
ثبت نام دوره آموزش باریستا مجموعه کافه میکر …
بازی پازل
پازل یکی از بازی های مهیج قدیمیه که همه ما قطعا ۱ بار اونو امتحان کردیم !
حالا میخواییم یکم از تاریخچه این بازی صحبت کنیم !
اختراع بازی پازل به دهه ۱۷۶۰ میلادی در قاره اروپا برمیگرده .
اولین بار پازل برای کنار هم گذاشتن نقشه هایی که روی چوب میکشیدن ، توسط ملوان های دریایی
استفاده میشد .
۲۵۰ سال پیش برای اولین بار پازل در یک بازی مخصوص کودکان استفاده شد .
چون اولین بازی های پازل بر روی قطعات چوبی اجرا میشدند ، قیمت نسبتا گرونی داشتند .
رفته رفته در سال ۱۹۰۰ میلادی ، ان بازی برای بزرگسالان و در ابعاد بزرگتر ۵۰۰ تکیه ای تهیه و
در دسترس قرار گرفت .
به طور دقیق اولین پازل مخصوص بزرگسالان با ۵۰۰ قطعه در سال ۱۹۰۸ میلادی و در آمریکا
با قیمت ۵ دلار به فروش رفت .
در سال ۱۹۳۲ میلادی اولین پازل از جنس مقوا به بازار عرضه شد .
این نوع پازل ها به دلیل قیمت بسیار کمتر ، توسط تمام مردم و حتی در مدارس آمریکا نیز استفاده میشد .
امروزه شاهد انواع مختلف بازی پازل حتی تا ۴۲۰۰۰ در سراسر دنیا هستیم .
این پازل غول پیکر به نام ( دور دنیا ) در شهر بارسلونای اسپانیا قرار داره .
حدودا ۵ ماه طول کشیده که این پازل رو سرهم کنن .

میدانیم که گذراندن وقت در کافه میتونه کمی برای مدت طولانی حوصله سر بر باشه !
برای همین خاطر میتونیم از بازیهای مختلف توی کافه برای سرگرم کردن مشتری ها استفاده کنیم .
این بازی محبوب در ابعاد مناسب ( نه خیلی کوچک و نه خیلی بزرگ ) میتونه سرگرمی خوبی برای
افراد در کافه باشه .
میتونید از پازل های کوچکی که هیچگونه عکس و راهنما برای ساختن ندارن ، استفاده کنید .
هیجان بازی های بدون راهنما در نوع خودش بسیار جذاب خواهد بود .
به وبلاگ الیرون سر بزنید پر از اطلاعات دنیای قهوس …
کلاس های آموزشی مارو دنبال کنید …
از دوره های آموزشی ما چه میدانید ؟!
Medium
هفته اول کار به عنوان یک مدیر !
مدیریت کافه
همه ما در هر سمت کاری ای که باشیم ، قطعا استرس هایی برای اولین هفته کاری در یک جای جدید را داریم و خواهیم داشت !
به طور دقیق در کار مدیریت یک فضای کافه یا رستورانی مهمترین هفته ای که آینده کاری شمارا در مجموعه مشخص میکند ، هفته اول کاری شماست ! پس باید با دقت عمل کنید !
در این مطلب چندین نکته کلیدی را برای راحت تر هندل کردن داستان مرور میکنیم !
نکته ۱
باید در هفته ورود به یک سیستم جدید آماده دیدن هر اتفاقی باشید !
باید با یک دیده مثبت به مجموعه وارد شوید ! باید تمام اجزای کار را همانگونه که وجود دارد برای هفته اول قبول کنیم ! این نکته قدرت تصمیم گیری شمارا روشن خواهد کرد !
نکته ۲
باید مجموعه جدید را به خوبی شناسایی کنید ! دقت کنید فقط شناسایی !
حال منظورمان از شناسایی چیست ؟!
باید چک لیست های کاری مجموعه را ببنید ! باید رسپی های اجرایی مجموعه را بدانید !
باید سروینگ های مجموعه را بدانید ! باید چیدمان نیرو های مجموعه را بدانید !
حقوق های دریافیتی در ازای چه وظایفی از پرسنل را به طور دقیق بدانید !
نکته ۳
آشنایی با پرسنل مجموعه !
شروع مثبت این نکته از سوی شما در مجموعه دقیق مشخص میکند جایگاه شما برای افراد شما چه خواهد بود !
به هیچ عنوان چکشی عمل نکنید ! به هیچ عنوان فکر نکنید که کاری که توسط پزسنل انجام میشود و از نظر شخصی شما غلط است ، اشتباه است ! ممکن است اینکار غلط انجامش در آن مجموعه خاص به نفع سیستم باشد !
به خوبی حرکات پرسنل را بررسی کنید و سپس به آرامی به تصحیح آن ها بپردازید !
به هیچ عنوان نیرویی را در ابتدای کار اخراج نکنید ! با اینکار احساس نا امنی شغلی را در بقیه ایجاد خواهید کرد !
با سخت ترین نیرو از نظر ارتباط کلامی ، ارتباط بر قرار کنید !
سعی کنید یک رابطه رضایت مندانه بین حقوق و وظایف پرسنل ایجاد کنید !
یادتان باشد قبل از مطیع بودن نیرو ها ، آن ها باید به شما احترام بگذارند !
مدیریت جدید
نکته ۴
حال وقت تغییر در رسپی های سروی مجموعه است . به یاد داشته باشید اگر یک رسپی بر خلاف دانسته شما سرو میشود ، الزاما نیاز به تغییر آن نیست ! به ۲ دلیل
۱ – ممکن است آن رسپی حتی غلط مشتریان خاصی برای سیتسم داشته باشد و این خوب است .
۲ – دگرگونی ناگهانی منو باعث ریزش سریع مشتریان میشود حتی اگر منوی جدید در آینده بازخورد بهتری داشته باشد ، اول کار شما به عنوان یک مدیر زیر سئال خواهد رفت پس بهتر از قدم به قدم در تغییر منو عمل کنید !
مدیریت جدید
نکته ۵
حالا درباره نباید های کار شما صحبت خواهیم کرد!
۲ نکته مهم وجود دارد که شما نباید انجام دهید !
۱ – به یاد داشته باشید که کار مدیریت مجموعه غذایی بر خلاف یک مجموعه مهندسی نیاز به فعالیت شما دارد !
منظورمان از فعالیت این است که همیشه در صحنه در کنار پرسنل خود حضور داشته باشید !
حال این نکته را در نظر داشته باشید که کار شما مدیریت اوضاع است و نه انجام آن ها . پس این انتظار را بوجود نیارید که مدیر نیز باید دست به انجام کار باشد ، اما در نظر نیرو های خود این نکته را قرار دهید که آن ها بدانند در مواقع ضروری شما در کنار آن ها آستین بالا زده و کار را پا به پای آن ها انجام خواهید داد !
۲ – هیچ وقت از کلمه زیر نظر من استفاده نکنید !
حالا که اوضاع زیر نظر منه …. و …. !
این نکته سرطان مدیریت شما خواهد بود !
در نهایت به نظر داشته باشید که این نکته که شما در تجارب قبلی خود چه کرده اید برای حال شما هیچ اهمیتی ندارد . چیزی که برای کار شما و پرسنل شما مهم است این است که آیا کمک شما باعث پیش روی اهداف آن ها و مجموعه خواهد بود یا نه !
خرید لوازم مورد نیاز کافه و باریستا
باریستا کیست ؟
افزایش فروش تایم صبح
مشکل فروش تایم صبحانه در اکثر سیستم های کافی شاپی وجود داره .
در مرحله اول قبل از هر قدمی باید یه ثبات خوب توی سیستمنون ایجاد کنید .
چه جوری ؟
این مطلبو بخونید !
حالا نیم ساعت وقت بزارید تا یه جدول ساده درست کنیم .
اول از همه از خودتون سوال کنید که چه تایمی از ساعات کاری مجموعتون از همه خلوت تره !
به طور مثال صبحانه ؟ نهار ؟ میانوعده ؟ یا ……
بعد از اینکه به این سوال جواب دادید حالا میریم سراغ راه حل …
فرض میکنیم جواب ما صبحانه بوده …
برای افزایش فروش تایم صبحانه چه کاراییو انجام بدیم ؟
شناسایی مشتری های متقاضی
خب حالا منظورمون چی هست ؟!
باید بفهمید باید فکر کنید که توی مجیط اطراف شما چه مدل مشتری هایی هستند که صبحانه میخوان ؟!
منطقه اداریه ؟! پس صبحانه سریع و شروع از ساعت ۶ صبح برای سرویس !
منطقه دانشجوییه ؟! پس صبحانه هم سریع ، هم ارزون و شروع از ساعت ۷ صبح برای سرویس !
منطقه مسکونیه ؟! پس صبحانه شیک ، جذاب ، شایدم نیاز به دلیوری باشه ! شروعشم مهم نیست خیلی !
این سوالارو که جواب بدی متوجه میشی که چجوری باید یه منوی مناسب رو بنویسی !
تایم صبونتو بدون محدودیت بزار !
تو منوت نزن صبحانه تا ساعت ۱۲ !
شما که مواد اولیشو داری ! نیروتم که داری !
قطعا شلوغم نمیشی خیلی وگرنع دیگه مشکلی نداشتی !
پس تایم صبحانرو کم نکن ! چرا ؟
در طول روز مشتری هایی که میان با منوی صبحانت آشنا میشن بعدش کافتو واسه صبحانه جمعه هدف میگیرن و میان !
استفاده از باشگاه مشتریان !
یادتونه گفتیم باشگاه مشتریان لازمه ؟!
حالا اینجا میایید به اونهمه اعضای باشگاه مشتریانتون ، پیشنهاد استفاده از صبحانه به عنوان جاییزه با یه
تخفیف خوبو میدید !
این ۳ تا راه کار توی مدت کم به شما کمک میکنند که افزایش فروشتنونو لمس کنید !
موفق باشید !
راستی امروز ۱۴ بهمن روز کیک هویجه ! با قهوه خیلی میچسبه …
ثبت نام دوره آموزش باریستا مجموعه کافه میکر …
Large
هفته اول کار به عنوان یک مدیر !
مدیریت کافه
همه ما در هر سمت کاری ای که باشیم ، قطعا استرس هایی برای اولین هفته کاری در یک جای جدید را داریم و خواهیم داشت !
به طور دقیق در کار مدیریت یک فضای کافه یا رستورانی مهمترین هفته ای که آینده کاری شمارا در مجموعه مشخص میکند ، هفته اول کاری شماست ! پس باید با دقت عمل کنید !
در این مطلب چندین نکته کلیدی را برای راحت تر هندل کردن داستان مرور میکنیم !
نکته ۱
باید در هفته ورود به یک سیستم جدید آماده دیدن هر اتفاقی باشید !
باید با یک دیده مثبت به مجموعه وارد شوید ! باید تمام اجزای کار را همانگونه که وجود دارد برای هفته اول قبول کنیم ! این نکته قدرت تصمیم گیری شمارا روشن خواهد کرد !
نکته ۲
باید مجموعه جدید را به خوبی شناسایی کنید ! دقت کنید فقط شناسایی !
حال منظورمان از شناسایی چیست ؟!
باید چک لیست های کاری مجموعه را ببنید ! باید رسپی های اجرایی مجموعه را بدانید !
باید سروینگ های مجموعه را بدانید ! باید چیدمان نیرو های مجموعه را بدانید !
حقوق های دریافیتی در ازای چه وظایفی از پرسنل را به طور دقیق بدانید !
نکته ۳
آشنایی با پرسنل مجموعه !
شروع مثبت این نکته از سوی شما در مجموعه دقیق مشخص میکند جایگاه شما برای افراد شما چه خواهد بود !
به هیچ عنوان چکشی عمل نکنید ! به هیچ عنوان فکر نکنید که کاری که توسط پزسنل انجام میشود و از نظر شخصی شما غلط است ، اشتباه است ! ممکن است اینکار غلط انجامش در آن مجموعه خاص به نفع سیستم باشد !
به خوبی حرکات پرسنل را بررسی کنید و سپس به آرامی به تصحیح آن ها بپردازید !
به هیچ عنوان نیرویی را در ابتدای کار اخراج نکنید ! با اینکار احساس نا امنی شغلی را در بقیه ایجاد خواهید کرد !
با سخت ترین نیرو از نظر ارتباط کلامی ، ارتباط بر قرار کنید !
سعی کنید یک رابطه رضایت مندانه بین حقوق و وظایف پرسنل ایجاد کنید !
یادتان باشد قبل از مطیع بودن نیرو ها ، آن ها باید به شما احترام بگذارند !
مدیریت جدید
نکته ۴
حال وقت تغییر در رسپی های سروی مجموعه است . به یاد داشته باشید اگر یک رسپی بر خلاف دانسته شما سرو میشود ، الزاما نیاز به تغییر آن نیست ! به ۲ دلیل
۱ – ممکن است آن رسپی حتی غلط مشتریان خاصی برای سیتسم داشته باشد و این خوب است .
۲ – دگرگونی ناگهانی منو باعث ریزش سریع مشتریان میشود حتی اگر منوی جدید در آینده بازخورد بهتری داشته باشد ، اول کار شما به عنوان یک مدیر زیر سئال خواهد رفت پس بهتر از قدم به قدم در تغییر منو عمل کنید !
مدیریت جدید
نکته ۵
حالا درباره نباید های کار شما صحبت خواهیم کرد!
۲ نکته مهم وجود دارد که شما نباید انجام دهید !
۱ – به یاد داشته باشید که کار مدیریت مجموعه غذایی بر خلاف یک مجموعه مهندسی نیاز به فعالیت شما دارد !
منظورمان از فعالیت این است که همیشه در صحنه در کنار پرسنل خود حضور داشته باشید !
حال این نکته را در نظر داشته باشید که کار شما مدیریت اوضاع است و نه انجام آن ها . پس این انتظار را بوجود نیارید که مدیر نیز باید دست به انجام کار باشد ، اما در نظر نیرو های خود این نکته را قرار دهید که آن ها بدانند در مواقع ضروری شما در کنار آن ها آستین بالا زده و کار را پا به پای آن ها انجام خواهید داد !
۲ – هیچ وقت از کلمه زیر نظر من استفاده نکنید !
حالا که اوضاع زیر نظر منه …. و …. !
این نکته سرطان مدیریت شما خواهد بود !
در نهایت به نظر داشته باشید که این نکته که شما در تجارب قبلی خود چه کرده اید برای حال شما هیچ اهمیتی ندارد . چیزی که برای کار شما و پرسنل شما مهم است این است که آیا کمک شما باعث پیش روی اهداف آن ها و مجموعه خواهد بود یا نه !
خرید لوازم مورد نیاز کافه و باریستا
باریستا کیست ؟
افزایش فروش تایم صبح
مشکل فروش تایم صبحانه در اکثر سیستم های کافی شاپی وجود داره .
در مرحله اول قبل از هر قدمی باید یه ثبات خوب توی سیستمنون ایجاد کنید .
چه جوری ؟
این مطلبو بخونید !
حالا نیم ساعت وقت بزارید تا یه جدول ساده درست کنیم .
اول از همه از خودتون سوال کنید که چه تایمی از ساعات کاری مجموعتون از همه خلوت تره !
به طور مثال صبحانه ؟ نهار ؟ میانوعده ؟ یا ……
بعد از اینکه به این سوال جواب دادید حالا میریم سراغ راه حل …
فرض میکنیم جواب ما صبحانه بوده …
برای افزایش فروش تایم صبحانه چه کاراییو انجام بدیم ؟
شناسایی مشتری های متقاضی
خب حالا منظورمون چی هست ؟!
باید بفهمید باید فکر کنید که توی مجیط اطراف شما چه مدل مشتری هایی هستند که صبحانه میخوان ؟!
منطقه اداریه ؟! پس صبحانه سریع و شروع از ساعت ۶ صبح برای سرویس !
منطقه دانشجوییه ؟! پس صبحانه هم سریع ، هم ارزون و شروع از ساعت ۷ صبح برای سرویس !
منطقه مسکونیه ؟! پس صبحانه شیک ، جذاب ، شایدم نیاز به دلیوری باشه ! شروعشم مهم نیست خیلی !
این سوالارو که جواب بدی متوجه میشی که چجوری باید یه منوی مناسب رو بنویسی !
تایم صبونتو بدون محدودیت بزار !
تو منوت نزن صبحانه تا ساعت ۱۲ !
شما که مواد اولیشو داری ! نیروتم که داری !
قطعا شلوغم نمیشی خیلی وگرنع دیگه مشکلی نداشتی !
پس تایم صبحانرو کم نکن ! چرا ؟
در طول روز مشتری هایی که میان با منوی صبحانت آشنا میشن بعدش کافتو واسه صبحانه جمعه هدف میگیرن و میان !
استفاده از باشگاه مشتریان !
یادتونه گفتیم باشگاه مشتریان لازمه ؟!
حالا اینجا میایید به اونهمه اعضای باشگاه مشتریانتون ، پیشنهاد استفاده از صبحانه به عنوان جاییزه با یه
تخفیف خوبو میدید !
این ۳ تا راه کار توی مدت کم به شما کمک میکنند که افزایش فروشتنونو لمس کنید !
موفق باشید !
راستی امروز ۱۴ بهمن روز کیک هویجه ! با قهوه خیلی میچسبه …
ثبت نام دوره آموزش باریستا مجموعه کافه میکر …
Large Alt
هفته اول کار به عنوان یک مدیر !
مدیریت کافه
همه ما در هر سمت کاری ای که باشیم ، قطعا استرس هایی برای اولین هفته کاری در یک جای جدید را داریم و خواهیم داشت !
به طور دقیق در کار مدیریت یک فضای کافه یا رستورانی مهمترین هفته ای که آینده کاری شمارا در مجموعه مشخص میکند ، هفته اول کاری شماست ! پس باید با دقت عمل کنید !
در این مطلب چندین نکته کلیدی را برای راحت تر هندل کردن داستان مرور میکنیم !
نکته ۱
باید در هفته ورود به یک سیستم جدید آماده دیدن هر اتفاقی باشید !
باید با یک دیده مثبت به مجموعه وارد شوید ! باید تمام اجزای کار را همانگونه که وجود دارد برای هفته اول قبول کنیم ! این نکته قدرت تصمیم گیری شمارا روشن خواهد کرد !
نکته ۲
باید مجموعه جدید را به خوبی شناسایی کنید ! دقت کنید فقط شناسایی !
حال منظورمان از شناسایی چیست ؟!
باید چک لیست های کاری مجموعه را ببنید ! باید رسپی های اجرایی مجموعه را بدانید !
باید سروینگ های مجموعه را بدانید ! باید چیدمان نیرو های مجموعه را بدانید !
حقوق های دریافیتی در ازای چه وظایفی از پرسنل را به طور دقیق بدانید !
نکته ۳
آشنایی با پرسنل مجموعه !
شروع مثبت این نکته از سوی شما در مجموعه دقیق مشخص میکند جایگاه شما برای افراد شما چه خواهد بود !
به هیچ عنوان چکشی عمل نکنید ! به هیچ عنوان فکر نکنید که کاری که توسط پزسنل انجام میشود و از نظر شخصی شما غلط است ، اشتباه است ! ممکن است اینکار غلط انجامش در آن مجموعه خاص به نفع سیستم باشد !
به خوبی حرکات پرسنل را بررسی کنید و سپس به آرامی به تصحیح آن ها بپردازید !
به هیچ عنوان نیرویی را در ابتدای کار اخراج نکنید ! با اینکار احساس نا امنی شغلی را در بقیه ایجاد خواهید کرد !
با سخت ترین نیرو از نظر ارتباط کلامی ، ارتباط بر قرار کنید !
سعی کنید یک رابطه رضایت مندانه بین حقوق و وظایف پرسنل ایجاد کنید !
یادتان باشد قبل از مطیع بودن نیرو ها ، آن ها باید به شما احترام بگذارند !
مدیریت جدید
نکته ۴
حال وقت تغییر در رسپی های سروی مجموعه است . به یاد داشته باشید اگر یک رسپی بر خلاف دانسته شما سرو میشود ، الزاما نیاز به تغییر آن نیست ! به ۲ دلیل
۱ – ممکن است آن رسپی حتی غلط مشتریان خاصی برای سیتسم داشته باشد و این خوب است .
۲ – دگرگونی ناگهانی منو باعث ریزش سریع مشتریان میشود حتی اگر منوی جدید در آینده بازخورد بهتری داشته باشد ، اول کار شما به عنوان یک مدیر زیر سئال خواهد رفت پس بهتر از قدم به قدم در تغییر منو عمل کنید !
مدیریت جدید
نکته ۵
حالا درباره نباید های کار شما صحبت خواهیم کرد!
۲ نکته مهم وجود دارد که شما نباید انجام دهید !
۱ – به یاد داشته باشید که کار مدیریت مجموعه غذایی بر خلاف یک مجموعه مهندسی نیاز به فعالیت شما دارد !
منظورمان از فعالیت این است که همیشه در صحنه در کنار پرسنل خود حضور داشته باشید !
حال این نکته را در نظر داشته باشید که کار شما مدیریت اوضاع است و نه انجام آن ها . پس این انتظار را بوجود نیارید که مدیر نیز باید دست به انجام کار باشد ، اما در نظر نیرو های خود این نکته را قرار دهید که آن ها بدانند در مواقع ضروری شما در کنار آن ها آستین بالا زده و کار را پا به پای آن ها انجام خواهید داد !
۲ – هیچ وقت از کلمه زیر نظر من استفاده نکنید !
حالا که اوضاع زیر نظر منه …. و …. !
این نکته سرطان مدیریت شما خواهد بود !
در نهایت به نظر داشته باشید که این نکته که شما در تجارب قبلی خود چه کرده اید برای حال شما هیچ اهمیتی ندارد . چیزی که برای کار شما و پرسنل شما مهم است این است که آیا کمک شما باعث پیش روی اهداف آن ها و مجموعه خواهد بود یا نه !
خرید لوازم مورد نیاز کافه و باریستا
باریستا کیست ؟
افزایش فروش تایم صبح
مشکل فروش تایم صبحانه در اکثر سیستم های کافی شاپی وجود داره .
در مرحله اول قبل از هر قدمی باید یه ثبات خوب توی سیستمنون ایجاد کنید .
چه جوری ؟
این مطلبو بخونید !
حالا نیم ساعت وقت بزارید تا یه جدول ساده درست کنیم .
اول از همه از خودتون سوال کنید که چه تایمی از ساعات کاری مجموعتون از همه خلوت تره !
به طور مثال صبحانه ؟ نهار ؟ میانوعده ؟ یا ……
بعد از اینکه به این سوال جواب دادید حالا میریم سراغ راه حل …
فرض میکنیم جواب ما صبحانه بوده …
برای افزایش فروش تایم صبحانه چه کاراییو انجام بدیم ؟
شناسایی مشتری های متقاضی
خب حالا منظورمون چی هست ؟!
باید بفهمید باید فکر کنید که توی مجیط اطراف شما چه مدل مشتری هایی هستند که صبحانه میخوان ؟!
منطقه اداریه ؟! پس صبحانه سریع و شروع از ساعت ۶ صبح برای سرویس !
منطقه دانشجوییه ؟! پس صبحانه هم سریع ، هم ارزون و شروع از ساعت ۷ صبح برای سرویس !
منطقه مسکونیه ؟! پس صبحانه شیک ، جذاب ، شایدم نیاز به دلیوری باشه ! شروعشم مهم نیست خیلی !
این سوالارو که جواب بدی متوجه میشی که چجوری باید یه منوی مناسب رو بنویسی !
تایم صبونتو بدون محدودیت بزار !
تو منوت نزن صبحانه تا ساعت ۱۲ !
شما که مواد اولیشو داری ! نیروتم که داری !
قطعا شلوغم نمیشی خیلی وگرنع دیگه مشکلی نداشتی !
پس تایم صبحانرو کم نکن ! چرا ؟
در طول روز مشتری هایی که میان با منوی صبحانت آشنا میشن بعدش کافتو واسه صبحانه جمعه هدف میگیرن و میان !
استفاده از باشگاه مشتریان !
یادتونه گفتیم باشگاه مشتریان لازمه ؟!
حالا اینجا میایید به اونهمه اعضای باشگاه مشتریانتون ، پیشنهاد استفاده از صبحانه به عنوان جاییزه با یه
تخفیف خوبو میدید !
این ۳ تا راه کار توی مدت کم به شما کمک میکنند که افزایش فروشتنونو لمس کنید !
موفق باشید !
راستی امروز ۱۴ بهمن روز کیک هویجه ! با قهوه خیلی میچسبه …
ثبت نام دوره آموزش باریستا مجموعه کافه میکر …
Full
هفته اول کار به عنوان یک مدیر !
مدیریت کافه
همه ما در هر سمت کاری ای که باشیم ، قطعا استرس هایی برای اولین هفته کاری در یک جای جدید را داریم و خواهیم داشت !
به طور دقیق در کار مدیریت یک فضای کافه یا رستورانی مهمترین هفته ای که آینده کاری شمارا در مجموعه مشخص میکند ، هفته اول کاری شماست ! پس باید با دقت عمل کنید !
در این مطلب چندین نکته کلیدی را برای راحت تر هندل کردن داستان مرور میکنیم !
نکته ۱
باید در هفته ورود به یک سیستم جدید آماده دیدن هر اتفاقی باشید !
باید با یک دیده مثبت به مجموعه وارد شوید ! باید تمام اجزای کار را همانگونه که وجود دارد برای هفته اول قبول کنیم ! این نکته قدرت تصمیم گیری شمارا روشن خواهد کرد !
نکته ۲
باید مجموعه جدید را به خوبی شناسایی کنید ! دقت کنید فقط شناسایی !
حال منظورمان از شناسایی چیست ؟!
باید چک لیست های کاری مجموعه را ببنید ! باید رسپی های اجرایی مجموعه را بدانید !
باید سروینگ های مجموعه را بدانید ! باید چیدمان نیرو های مجموعه را بدانید !
حقوق های دریافیتی در ازای چه وظایفی از پرسنل را به طور دقیق بدانید !
نکته ۳
آشنایی با پرسنل مجموعه !
شروع مثبت این نکته از سوی شما در مجموعه دقیق مشخص میکند جایگاه شما برای افراد شما چه خواهد بود !
به هیچ عنوان چکشی عمل نکنید ! به هیچ عنوان فکر نکنید که کاری که توسط پزسنل انجام میشود و از نظر شخصی شما غلط است ، اشتباه است ! ممکن است اینکار غلط انجامش در آن مجموعه خاص به نفع سیستم باشد !
به خوبی حرکات پرسنل را بررسی کنید و سپس به آرامی به تصحیح آن ها بپردازید !
به هیچ عنوان نیرویی را در ابتدای کار اخراج نکنید ! با اینکار احساس نا امنی شغلی را در بقیه ایجاد خواهید کرد !
با سخت ترین نیرو از نظر ارتباط کلامی ، ارتباط بر قرار کنید !
سعی کنید یک رابطه رضایت مندانه بین حقوق و وظایف پرسنل ایجاد کنید !
یادتان باشد قبل از مطیع بودن نیرو ها ، آن ها باید به شما احترام بگذارند !
مدیریت جدید
نکته ۴
حال وقت تغییر در رسپی های سروی مجموعه است . به یاد داشته باشید اگر یک رسپی بر خلاف دانسته شما سرو میشود ، الزاما نیاز به تغییر آن نیست ! به ۲ دلیل
۱ – ممکن است آن رسپی حتی غلط مشتریان خاصی برای سیتسم داشته باشد و این خوب است .
۲ – دگرگونی ناگهانی منو باعث ریزش سریع مشتریان میشود حتی اگر منوی جدید در آینده بازخورد بهتری داشته باشد ، اول کار شما به عنوان یک مدیر زیر سئال خواهد رفت پس بهتر از قدم به قدم در تغییر منو عمل کنید !
مدیریت جدید
نکته ۵
حالا درباره نباید های کار شما صحبت خواهیم کرد!
۲ نکته مهم وجود دارد که شما نباید انجام دهید !
۱ – به یاد داشته باشید که کار مدیریت مجموعه غذایی بر خلاف یک مجموعه مهندسی نیاز به فعالیت شما دارد !
منظورمان از فعالیت این است که همیشه در صحنه در کنار پرسنل خود حضور داشته باشید !
حال این نکته را در نظر داشته باشید که کار شما مدیریت اوضاع است و نه انجام آن ها . پس این انتظار را بوجود نیارید که مدیر نیز باید دست به انجام کار باشد ، اما در نظر نیرو های خود این نکته را قرار دهید که آن ها بدانند در مواقع ضروری شما در کنار آن ها آستین بالا زده و کار را پا به پای آن ها انجام خواهید داد !
۲ – هیچ وقت از کلمه زیر نظر من استفاده نکنید !
حالا که اوضاع زیر نظر منه …. و …. !
این نکته سرطان مدیریت شما خواهد بود !
در نهایت به نظر داشته باشید که این نکته که شما در تجارب قبلی خود چه کرده اید برای حال شما هیچ اهمیتی ندارد . چیزی که برای کار شما و پرسنل شما مهم است این است که آیا کمک شما باعث پیش روی اهداف آن ها و مجموعه خواهد بود یا نه !
خرید لوازم مورد نیاز کافه و باریستا
باریستا کیست ؟
افزایش فروش تایم صبح
مشکل فروش تایم صبحانه در اکثر سیستم های کافی شاپی وجود داره .
در مرحله اول قبل از هر قدمی باید یه ثبات خوب توی سیستمنون ایجاد کنید .
چه جوری ؟
این مطلبو بخونید !
حالا نیم ساعت وقت بزارید تا یه جدول ساده درست کنیم .
اول از همه از خودتون سوال کنید که چه تایمی از ساعات کاری مجموعتون از همه خلوت تره !
به طور مثال صبحانه ؟ نهار ؟ میانوعده ؟ یا ……
بعد از اینکه به این سوال جواب دادید حالا میریم سراغ راه حل …
فرض میکنیم جواب ما صبحانه بوده …
برای افزایش فروش تایم صبحانه چه کاراییو انجام بدیم ؟
شناسایی مشتری های متقاضی
خب حالا منظورمون چی هست ؟!
باید بفهمید باید فکر کنید که توی مجیط اطراف شما چه مدل مشتری هایی هستند که صبحانه میخوان ؟!
منطقه اداریه ؟! پس صبحانه سریع و شروع از ساعت ۶ صبح برای سرویس !
منطقه دانشجوییه ؟! پس صبحانه هم سریع ، هم ارزون و شروع از ساعت ۷ صبح برای سرویس !
منطقه مسکونیه ؟! پس صبحانه شیک ، جذاب ، شایدم نیاز به دلیوری باشه ! شروعشم مهم نیست خیلی !
این سوالارو که جواب بدی متوجه میشی که چجوری باید یه منوی مناسب رو بنویسی !
تایم صبونتو بدون محدودیت بزار !
تو منوت نزن صبحانه تا ساعت ۱۲ !
شما که مواد اولیشو داری ! نیروتم که داری !
قطعا شلوغم نمیشی خیلی وگرنع دیگه مشکلی نداشتی !
پس تایم صبحانرو کم نکن ! چرا ؟
در طول روز مشتری هایی که میان با منوی صبحانت آشنا میشن بعدش کافتو واسه صبحانه جمعه هدف میگیرن و میان !
استفاده از باشگاه مشتریان !
یادتونه گفتیم باشگاه مشتریان لازمه ؟!
حالا اینجا میایید به اونهمه اعضای باشگاه مشتریانتون ، پیشنهاد استفاده از صبحانه به عنوان جاییزه با یه
تخفیف خوبو میدید !
این ۳ تا راه کار توی مدت کم به شما کمک میکنند که افزایش فروشتنونو لمس کنید !
موفق باشید !
راستی امروز ۱۴ بهمن روز کیک هویجه ! با قهوه خیلی میچسبه …
ثبت نام دوره آموزش باریستا مجموعه کافه میکر …