هفته اول کار به عنوان یک مدیر !

هفته اول کار به عنوان یک مدیر !

مدیریت کافه
همه ما در هر سمت کاری ای که باشیم ، قطعا استرس هایی برای اولین هفته کاری در یک جای جدید را داریم و خواهیم داشت !
به طور دقیق در کار مدیریت یک فضای کافه یا رستورانی مهمترین هفته ای که آینده کاری شمارا در مجموعه مشخص میکند ، هفته اول کاری شماست ! پس باید با دقت عمل کنید !

در این مطلب چندین نکته کلیدی را برای راحت تر هندل کردن داستان مرور میکنیم !

نکته ۱

باید در هفته ورود به یک سیستم جدید آماده دیدن هر اتفاقی باشید !
باید با یک دیده مثبت به مجموعه وارد شوید ! باید تمام اجزای کار را همانگونه که وجود دارد برای هفته اول قبول کنیم ! این نکته قدرت تصمیم گیری شمارا روشن خواهد کرد !

نکته ۲

باید مجموعه جدید را به خوبی شناسایی کنید ! دقت کنید فقط شناسایی !
حال منظورمان از شناسایی چیست ؟!
باید چک لیست های کاری مجموعه را ببنید ! باید رسپی های اجرایی مجموعه را بدانید !
باید سروینگ های مجموعه را بدانید ! باید چیدمان نیرو های مجموعه را بدانید !
حقوق های دریافیتی در ازای چه وظایفی از پرسنل را به طور دقیق بدانید !

نکته ۳

آشنایی با پرسنل مجموعه !
شروع مثبت این نکته از سوی شما در مجموعه دقیق مشخص میکند جایگاه شما برای افراد شما چه خواهد بود !
به هیچ عنوان چکشی عمل نکنید ! به هیچ عنوان فکر نکنید که کاری که توسط پزسنل انجام میشود و از نظر شخصی شما غلط است ، اشتباه است ! ممکن است اینکار غلط انجامش در آن مجموعه خاص به نفع سیستم باشد !
به خوبی حرکات پرسنل را بررسی کنید و سپس به آرامی به تصحیح آن ها بپردازید !
به هیچ عنوان نیرویی را در ابتدای کار اخراج نکنید ! با اینکار احساس نا امنی شغلی را در بقیه ایجاد خواهید کرد !
با سخت ترین نیرو از نظر ارتباط کلامی ، ارتباط بر قرار کنید !
سعی کنید یک رابطه رضایت مندانه بین حقوق و وظایف پرسنل ایجاد کنید !
یادتان باشد قبل از مطیع بودن نیرو ها ، آن ها باید به شما احترام بگذارند !

مدیریت جدید

نکته ۴

حال وقت تغییر در رسپی های سروی مجموعه است . به یاد داشته باشید اگر یک رسپی بر خلاف دانسته شما سرو میشود ، الزاما نیاز به تغییر آن نیست ! به ۲ دلیل
۱ – ممکن است آن رسپی حتی غلط مشتریان خاصی برای سیتسم داشته باشد و این خوب است .
۲ – دگرگونی ناگهانی منو باعث ریزش سریع مشتریان میشود حتی اگر منوی جدید در آینده بازخورد بهتری داشته باشد ، اول کار شما به عنوان یک مدیر زیر سئال خواهد رفت پس بهتر از قدم به قدم در تغییر منو عمل کنید !

مدیریت جدید

نکته ۵

حالا درباره نباید های کار شما صحبت خواهیم کرد!
۲ نکته مهم وجود دارد که شما نباید انجام دهید !
۱ – به یاد داشته باشید که کار مدیریت مجموعه غذایی بر خلاف یک مجموعه مهندسی نیاز به فعالیت شما دارد !
منظورمان از فعالیت این است که همیشه در صحنه در کنار پرسنل خود حضور داشته باشید !
حال این نکته را در نظر داشته باشید که کار شما مدیریت اوضاع است و نه انجام آن ها . پس این انتظار را بوجود نیارید که مدیر نیز باید دست به انجام کار باشد ، اما در نظر نیرو های خود این نکته را قرار دهید که آن ها بدانند در مواقع ضروری شما در کنار آن ها آستین بالا زده و کار را پا به پای آن ها انجام خواهید داد !
۲ – هیچ وقت از کلمه زیر نظر من استفاده نکنید !
حالا که اوضاع زیر نظر منه …. و …. !
این نکته سرطان مدیریت شما خواهد بود !

در نهایت به نظر داشته باشید که این نکته که شما در تجارب قبلی خود چه کرده اید برای حال شما هیچ اهمیتی ندارد . چیزی که برای کار شما و پرسنل شما مهم است این است که آیا کمک شما باعث پیش روی اهداف آن ها و مجموعه خواهد بود یا نه !

دوره آموزشی باریستا

خرید لوازم مورد نیاز کافه و باریستا

باریستا کیست ؟

به اشتراک گذاری پست

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *